Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού στη σημερινή εποχή είναι από τα πιο σημαντικά λειτουργήματα, καθώς προάγει τη μάθηση και βοηθά τα παιδιά να αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες για τη ζωή τους και μετά το σχολείο. Πολλοί εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι ακολούθησαν και σπούδασαν αυτό που αγαπούν, δηλαδή το να διδάσκουν είτε σε μικρά είτε σε μεγαλύτερα παιδιά. Οι εκπαιδευτικοί μέσα από την καθημερινή επικοινωνία και επαφή με τα παιδιά νιώθουν πλήρεις, παλεύουν να κάνουν τα παιδιά να μάθουν νέα πράγματα, ενδιαφέρονται για την πρόοδο όλων των μαθητών. Στοχεύουν μέσα από επιμορφώσεις και εξειδικεύσεις να μαθαίνουν και οι ίδιοι νέα πράγματα σε μια κοινωνία που συνεχώς αλλάζει και να εξελίσσουν τις γνώσεις τους στην επιστήμη τους. Έτσι γίνονται καλύτεροι και χαίρονται με τα αποτελέσματα και τη συνεχή πρόοδο των μαθητών, στους οποίους πάντα στέκονται ως βοηθοί.
Πλήθος μαθητών στην τάξη
Η πλειοψηφία των σημερινών εκπαιδευτικών υποστηρίζει ότι το επάγγελμα αυτό, αλλά και όλα όσα έχουν να κάνουν με την εκπαίδευση το 2024, αντιμετωπίζει αρκετές σημαντικές δυσκολίες. Αρχικά, το πλήθος των μαθητών που υπάρχουν σε μια τάξη είναι μεγάλο. Μια τάξη, για παράδειγμα, μπορεί να έχει 23 , 25 ακόμα και 27 παιδιά, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα και αυτό δυσκολεύει τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι ο κάθε μαθητής έρχεται στο σχολείο με διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικά στυλ μάθησης και έχει τη δική του ξεχωριστή, μοναδική προσωπικότητα. Καλούνται λοιπόν να πάρουν αποφάσεις για τη διδασκαλία και να βοηθήσουν ξεχωριστά τον καθένα μαθητή να κατακτήσει τη νέα γνώση. Αυτό δημιουργεί αυξημένα επίπεδα επαγγελματικού στρες και ματαίωσης, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί να εκδηλώνουν συμπτώματα επαγγελματικής εξουθένωσης (Burnout).
Αυξημένος όγκος γραφειοκρατικών καθηκόντων
Μια άλλη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στις μέρες μας αποτελεί και το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, εκτός από τις ώρες που διδάσκουν, τις υπόλοιπες ώρες αναλαμβάνουν καθήκοντα γραφείου - γραμματειακής υποστήριξης θεμάτων του σχολείου, ενημέρωσης γονέων, εφημερίες στα διαλείμματα. Όλα αυτά αυξάνουν τις ευθύνες που έχουν οι εκπαιδευτικοί και πολλές φορές βρίσκονται υπόλογοι για τυχόν λάθη ή για οτιδήποτε συμβαίνει στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, για το οποίο δεν ευθύνονται οι ίδιοι. Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν κατανόηση σε κάθε οικογένεια και πάντα είναι έτοιμοι και πρόθυμοι να λύσουν οποιοδήποτε θέμα. Ωστόσο κατηγορούνται εύκολα ακόμα και για τυχόν χαμηλούς βαθμούς που έβαλαν σε κάποιο διαγώνισμα ή στο τρίμηνο από τους γονείς, οι οποίοι ίσως έχουν υπερβολικές απαιτήσεις και εκδηλώνουν επιθετικές συμπεριφορές ακόμα και για ασήμαντους λόγους στους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους.
Οικονομικές δυσκολίες-Ανεργία
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται οικονομικά. Ο μηνιαίος μισθός δεν τους αρκεί, για να καλύψουν με άνεση τις βιοτικές τους ανάγκες, καθώς πολλοί πηγαίνουν ως αναπληρωτές μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους με ή χωρίς την οικογένειά τους. Στις μέρες μας, οι τιμές των ενοικίων, της βενζίνης και άλλων αγαθών έχουν αυξηθεί ραγδαία σε όλη την επικράτεια και αυτό κάνει τους εκπαιδευτικούς να διστάζουν να υπηρετήσουν σε σχολείο ή σχολεία στα οποία προσελήφθησαν, καθώς έχουν ήδη έξοδα στον τόπο μόνιμης κατοικίας. Παράλληλα, δεν εργάζονται τους καλοκαιρινούς μήνες και μπαίνουν σε ταμείο ανεργίας, από το οποίο λαμβάνουν ένα πενιχρό επίδομα ή πολλοί από αυτούς που δεν έχουν διοριστεί μόνιμα, περιμένουν να είναι αναπληρωτές κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, κάποιες φορές και καθόλου.
Οι εκπαιδευτικοί σήμερα αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες, επαγγελματικές, προσωπικές, οικονομικές. Παρ' όλα αυτά αγαπούν τη δουλειά τους, που συνειδητά επέλεξαν, συνεχίζουν να βρίσκονται δίπλα στους μαθητές και να τους βοηθούν έμπρακτα και με ενσυναίσθηση. Είναι καλό ο ρόλος του εκπαιδευτικού να αλλάξει και να αντιμετωπίζεται με περισσότερο σεβασμό και εκτίμηση από όλη την κοινωνία και από το κράτος για όσα προσφέρει στη νέα γενιά.