H  Gen Alpha, η νέα γενιά που περιλαμβάνει τα παιδιά μας και όλους όσοι γεννήθηκαν από το 2010 και μετά, είναι η νέα γενιά που βρίσκεται στο στόχαστρο των marketers σε όλο τον πλανήτη. Και αυτό έχει τεράστια αξία, αν αναλογιστεί κανείς πως η γενιά αυτή θα αποτελείται πάνω από 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους μέχρι το 2025, γεγονός που σημαίνει πως το βλέμμα της παγκόσμιας αγοράς είναι πάνω στα παιδιά μας και στις συνήθειες τους, για να διαμορφωθούν οι νέοι καταναλωτές του αύριο.

Ας βρεθούμε να τα πούμε από ... μακριά!

Και αν σκεφτούμε πως τα παιδιά μας μιμούνται εμάς, όσον αφορά τα είδη των προϊόντων που θα καταναλώνουν μεγαλώνοντας, τότε οι διαφημιστές τρίβουν τα χέρια τους και περιμένουν.  Τα παιδιά μας πλέον περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στα social media μετά το σχολείο, δεν κοιμούνται και δεν παίζουν με άλλα παιδιά. Τα Σαββατοκύριακα δε, περισσότερος χρόνος ελεύθερος για σερφάρισμα προστίθεται. Και θα πρέπει να αναλογιστούμε επίσης πως τα παιδιά πλέον προτιμούν να μιλήσουν με τους φίλους τους στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αντί να τους δουν από κοντά. Τι σημαίνει αυτό; Ελάτε καλοί μου Tik Tokers, το κοινό σας είναι εδώ, μπροστά στην οθόνη του, έτοιμο να αγοράσει ό,τι του πουλήσετε.

Οι influencers, αυτή η μάστιγα.

Τα παιδιά της Gen Alpha μεγαλώνουν ακολουθώντας στις κοινωνικές πλατφόρμες δημιουργούς περιεχομένου και influencers, πράγμα που το γνωρίζουν οι εταιρείες και συνεχώς βρίσκουν τρόπους να κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους προκειμένου να αγοράζουν.  Η νέα γενιά αρέσκεται στο να μαθαίνει τις νέες τάσεις της τεχνολογίας και οι εταιρείες διοργανώνουν “διαδραστικά εργαστήρια” παρέχοντας βιωματικές εμπειρίες στους νέους, κάτι που σίγουρα κεντρίζει το ενδιαφέρον τους. Το unboxing είναι πια ξεπερασμένο και η πιο καταρτισμένη γενιά από άποψη γνώσεων πληροφορικής είναι εδώ και δεν είναι τόσο εύκολο κοινό όσο κάποιοι νομίζουν.

Δύσκολο ή εύκολο κοινό;

Θα μπορούσε κάποιος να πει πως ήδη "τα έχουν δει όλα", οπότε αυτός που θα πρέπει να τους στοχεύσει, θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ. Από την άλλη όμως, έχουν συνεχώς νέες ανάγκες, οι οποίες, για να κορεστούν, χρειάζονται συνεχώς νέα καταναλωτικά προϊόντα και ο κύκλος μας είναι φαύλος και η τσέπη μας θα πρέπει να είναι συνεχώς γεμάτη. Τα παιδιά μας ζητούν πλέον premium υπηρεσίες, αφού τα πρότυπά τους καταναλώνουν μόνο τέτοιες. Και καθώς μεγαλώνουν σε αυτόν τον “ψηφιακό κόσμο”, τον τόσο γεμάτο από οθόνες, είναι επόμενο να θαυμάζουν τις αξίες των ανθρώπων που συναντούν εκεί.

Υπάρχει τρόπος να αντισταθούμε σε όλο αυτό; Υπάρχει ναι. Αλλά είναι δύσκολος. Όχι ακατόρθωτος. Και σαφώς τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση τόσο από γονείς και εκπαιδευτικούς, όσο και από την πολιτεία, με την θέσπιση κανόνων για το ποιος, σε ποια ηλικία και με ποιους κανόνες θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες αυτές τις κοινωνικές πλατφόρμες, που ολοένα αυξάνονται. Ας προσπαθήσουμε τουλάχιστον. Για το μέλλον των παιδιών μας.

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο