Πολλές φορές, μπορεί να ακούσουμε από τα παιδιά μας να χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη φράση, κατά το άκουσμα μίας συγκεκριμένης μουσικής που ακούμε ή τους βάζουμε να ακούσουν. Και αυτό όλο, ανοίγει έναν διάλογο σχετικά με τις μουσικές προτιμήσεις των παιδιών και για το πως αυτές διαμορφώνουν την ταυτότητά τους.

Διαμόρφωση Μουσικών Προτιμήσεων

Πώς διαμορφώνονται λοιπόν οι μουσικές προτιμήσεις;

Τα πρώτα του μουσικά ακούσματα ένα παιδί τα έχει από το σπίτι του, από τις μουσικές που ακούνε οι γονείς του, που το βάζουν να ακούσει, τα τραγούδια που του τραγουδάνε. Μάλιστα, όσο περισσότερα μουσικά ακούσματα έχει ένα παιδί, τόσο γρηγορότερα θα αποκτήσει το δικό του ρεπερτόριο μουσικών προτιμήσεων που θα το διαμορφώσουν και θα το αποζητά ή θα το εμπλουτίζει διαρκώς.

Για το λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να ασχοληθούν με την μουσική καλλιέργεια των παιδιών τους, από μικρή ηλικία, να τους παρέχουν όσο το δυνατόν περισσότερα μουσικά ερεθίσματα μπορούν, προκειμένου να ανακαλύψουν τη δική τους μουσική ταυτότητα.

Ωστόσο, που σταματάει η ενασχόληση των γονέων στα θέματα της μουσικής και που ξεκινάει η επιθυμία των παιδιών; Και πως θα αποφύγετε να ακούσετε το

- μαμά δε μου αρέσει η μουσική που ακούω;

Τρόποι να Κατανοήσουμε τις Μουσικές Προτιμήσεις των Παιδιών

Η διαδικασία αυτή απαιτεί την συνεργασία του γονέα και την προθυμία να γίνει δεκτικός στο ταξίδι της μουσικής εξερεύνησης. Κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι:

  1. Να καθίσετε μαζί με το παιδί σας και να ανακαλύψετε διάφορα μουσικά είδη μαζί. Να βγείτε και εσείς από την ασφαλή ζώνη των δικών σας μουσικών προτιμήσεων και να ξανα - ανακαλύψετε μουσικές εκ νέου.
  2. Η ταυτόχρονη μουσική συνακρόαση, θα σας φέρει πιο κοντά, θα κάνετε κουβέντες σχετικές με τη μουσική, θα νιώθετε πιο ολοκληρωμένοι.
  3. Οι μουσικές και μη συζητήσεις που προκύπτουν από τη διαδικασία αυτή, ανοίγουν τους ορίζοντες των παιδιών, καλλιεργούν την κριτική σκέψη, προάγουν τη δημιουργικότητα.
  4. Βοηθάτε το παιδί στο να αναπτύξει την προσωπικότητά του, αλλά και να μάθει να σέβεται τις προτιμήσεις των άλλων, καθώς η μουσικές προτιμήσεις, όπως και άλλα διάφορα ζητήματα, αποτελούν προσωπική υπόθεση.
  5. Με αυτό τον τρόπο, δείχνετε ότι σέβεστε τις προτιμήσεις του παιδιού. Δίνοντας χώρο στα παιδιά να αναπτύξουν τις μουσικές τους προτιμήσεις, τα βοηθάτε να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, να ενισχυθεί η ανεξαρτησία τους, να γίνουν πιο υπεύθυνα.

Επιρροή από το Περιβάλλον του Παιδιού

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μουσικές προτιμήσεις των παιδιών διαμορφώνονται και από το περιβάλλον του σχολείου, από τις μουσικές που ακούνε οι φίλοι τους και τα άτομα που θαυμάζουν, καθώς και από διάφορες τάσεις που διαμορφώνονται στο διαδίκτυο. Αυτή η διαδικασία είναι απόλυτα φυσιολογική, καθώς η μουσική αποτελεί πολύ ισχυρό μέσο επικοινωνίας, και ο άνθρωπος ως κοινωνικό ον ειδικά στην παιδική και εφηβική ηλικία, έχει την τάση να ετεροπροσδιορίζεται.

Είναι σημαντικό λοιπόν οι γονείς να μην επεμβαίνουν, αλλά να δίνουν ελευθερία και χρόνο στα παιδιά τους μέχρι να αναπτύξουν τις μουσικές τους προτιμήσεις. Και αν ανατρέξουν λίγα χρόνια πίσω, πολλοί θα θυμηθούν τις δικές τους μουσικές προτιμήσεις κατά τη νεανική τους ηλικία και τη ρήξη στην οποία ερχόντουσαν με τους γονείς του.

Συμπέρασμα

Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε, είτε ακούτε το - μαμά δε μου αρέσει η μουσική που ακούω είτε όχι, είναι να δώσετε όσο περισσότερα μουσικά ερεθίσματα στην πρώιμη παιδική ηλικία του παιδιού, να είστε δεκτικοί και ανοιχτοί στις μουσικές του προτιμήσεις καθώς μεγαλώνει ώστε το παιδί σας να αποκτήσει την μουσική ταυτότητα τη επιλογής του που θα συμβαδίζει με την προσωπικότητά του.

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο